Juha Kopra

- 53-vuotias

- puuseppä, yhdistysaktiivi

- Martinkylä

Juha asuu Martinkylässä vaimonsa Joannan kanssa yli 100-vuotiassa entisessä renkitalossa ja työskentelee L&T Korjausrakentaminen Oy:ssä kalusteasentajana ja puuseppänä. Hänen tärkein harrastuksensa on yhdistystoiminta, hän toimii aktiivisesti Talman Urheiluseurassa ja Talman kyläyhdistyksessä. Kesällä hänen löytää usein Sipoon saaristosta Östholmenilta ja Furuholmenilta talkootöiden parista, sillä hän toimii saarten vastuuvalvojana osana Talman Urheiluseuran varainhankintaa. Kaikilla toimillaan hän pyrkii edistämään yhteisöllisyyttä ja yhdessä toimimista. Valtuuston jäsen Juha on ollut kolme kautta, joista kymmenen vuotta varajäsenenä ja kaksi valtuutettuna. Vapaa-ajanjaostossa hän on toiminut 12 vuotta. Juha pitää tärkeänä vapaa-ajan palveluiden hyvää hoitoa ja saatavuutta, hänen mielestään urheiluseurat ja erilaiset yhdistykset ovat avainasemassa tuottamassa edullisia matalan kynnyksen liikunta- ja muita palveluita.

Myös vanhojen rakennusten kunnostaminen perinteitä kunnioittaen on lähellä Juhan sydäntä